onsdag 8 augusti 2007

Välkomna!

Välkomna till min blogg!

Som sig bör för bloggar har denna inget annat motto än att spegla mina tankar och idéer. Men för närvarande är mitt huvudfokus på klimatfrågan, transporter och spårbilar, men det kommer nog att dyka upp en hel del annat också.

Jag har tänkt på att skapa en blogg under en längre tid eftersom jag har börjat tycka till om klimat- och transportpolitik i diverse sammanhang. Då oftast med fokus på spårbilar, som jag uppfattar som framtidens miljövänliga transportslag. Den direkta anledningen är att jag på sistone har skickat kommentarer på ljungbergsblogg här på blogspot.com. Denna blogg, skriven av VD för Sveriges kanske mest inflytelserika transportplaneringskonsultbolag är mycket välskriven och läsvärd. Dessutom ger den en bra illustration om hur svårt det är att lära gamla hundar sitta, enligt Ljungberg är det spårvägar och att resa mindre som gäller. Dvs samma recept som vi har provat de senaste hundra åren, och se med vilket resultat!

I min presentation som jag ska skriva nu kan man läsa något om författaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen i "Bloggosfären"!