torsdag 17 april 2008

Ett skönt gäng!

Igår höll jag ett föredrag för en grupp pensionärer på seniorboendet på Ekoxen. Där fanns ingen rädsla för ny teknik! Det enda problemet var skrap i "myggan" som jag skulle prata i. Annars var det bara entusiasm inför spårtaxi i Linköping. Det värmde, liksom kaffet efteråt.

Spårtaxi är ju också extra bra för dem som känner sig osäkra i trafiken, eller inte kan eller får köra bil. Förvåningen var lika stor som vanligt när jag nämnde att politikerna vill ha spårvagn. Även pensionärerna använde ord som stenålder etc!

Vid fikastunden bestämdes det (utan min påpiskning, jag lovar) att skriva en namnlista och skicka till stadens politiker! Jag får nog ta och besöka lite fler liknande ställen för att bygga opinion!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur presenterades du det hela? Jag var tidigare på väg att kommentera "Beamwaysbilder" från 8e mars, men kommer här: Att visa upp spårbilar i gammal stadsmiljö tror jag är dålig PR! Bättre att använda nyare samt planerade områden. Man kan ju nämna att det även går att lägga under mark i känsliga miljöer till väldigt låg kostnad jfr med tunnelbana - för så är det väl? (Har inga siffror dock). /Bosse

Bengt Gustafsson sa...

Tyvärr är de där tre bilderna de enda jag har, ännu så länge. Innan jag låter göra fler vill jag verifiera konstruktionen bättre så att jag vet att balkdimensioner och liknande stämmer.

Däremot är det rätt sällan som jag får kommentarer om att Beamwayssystemet skulle vara särskilt fult i stadsmiljö.

Anonym sa...

Jag menade att det passar inte visuellt in på Vasagatan, däremot väldigt bra på Kaptensgatan.
/Bosse